Rabu, 29 Desember 2010

BuNdA TuX Si BoCaH KeCiL

Tips Mendidik Anak Pintar & Soleh
Assalamualaikum semua....

Seperti mana yang kita semua sedia maklum, breastfed baby ni insyaAllah bijak dan lebih cerdik berbanding dengan baby yang minum formula. Selain dari BF baby, saya nak dapatkan tips2 dari ibu2 semua untuk mendidik anak-anak kita jadi anak yang soleh dan pintar even sejak dia di alam rahim lagi.

Petua yang saya pakai, don't miss read the Qur'an everyday not even when we're pregnant, but make it as our routine. Begitu juga bila dia dah kluar, everytime lepas maghrib, kita dan hubby baca Qur'an dan letakkan dia di depan supaya dia boleh dengar dan kita tanamkam supaya dia minat kepada al-Qur'an sejak dari dia kecil.

Ada sorang member saya yang dah ada 4 orang anak penah bagitau saya, jangan jemu bercakap dengan anak sejak dia baby lagi. Walaupun dia macam buat tak layan je, tapi kita kena perlu selalu berkomunikasi dnegan dia dan sambil2 tu, boleh la ajar dia tentang benda2 di sekelilingnya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Cara Cepat Belajar Mengaji Al quran Untuk Pemula [Mudah dan Praktis] November 9, 2017   by  Miqdad Nashr Belajar Mengaji  – Kitab Al...